søndag den 14. november 2010

To shea or not to shea...

... that's the question.


Mens jeg venter på at finde ud af om min rasul-sæbe skal indeholde shea-smør eller ej, og mens "teknisk afdeling" aka Stefan arbejder på at finde den bedste løsning med hensyn til at skære sæberne, kan man jo altid lege lidt. Man kan gøre som amerikanerne og piske noget shea-smør, som fuldstændigt udkonkurrerer Body Shops "Body Butter". "Body Butter" - my foot! Næ, dette her er rigtig krops-smør og jeg har - hånden på hjertet - aldrig smurt min tørre hud med noget bedre.

Shea-smør, riskimolie, mandelolie, majstivelse, althea officinalis, e-vitamin og et dryp duftolie fra engelske Gracefruit. Eftersom eksperimentet blot er til mig selv, valgte jeg duften "Double Cream". Nu dufter jeg som en stor flødekaramel og  min hud er "ti år yngre på ti minutter".

Der skal arbejdes lidt med konsistensen og forholdet mellem shea og olie, men så sidder den også lige i skabet. Og en uparfumeret version til de, som ikke er vilde med flødekarameller og andet fjolleri, ville ikke være af vejen.

I mellemtiden har den fået et ordentligt skud sukker og er blevet til en sukker-skrub.



2 kommentarer:

  1. Det lyder ellers lækkert, Henriette!

    Min hud er ved at gå helt i stykker...

    Bryder mig altså ikke om vintervejr!

    SvarSlet
  2. Det er vildt lækker, Mille - og uden skadelig kemi overhovedet. Det interessante er, at det ikke gør cremen dårligere, tværtimod.

    Jeg er også så tør, at jeg nærmest er brandfarlig om vinteren, så jeg kender godt problemet. Jeg eksperimenterer videre med konsistens og holdbarhed og så får vi se.

    Forhåbentlig er jeg tæt på jul klar til at sende nogle sæber rundt til testpersoner - til den tid skal jeg nok tænke på dig :-)

    SvarSlet