tirsdag den 2. november 2010

Fin Form!

Først troede jeg, jeg havde reddet mit kamille-kaos. Men da jeg tog sæben ud af formen, gik det op for mig, at jeg nok alligevel havde været for flot med væsken. For blød og dermed ujævn i overfladen. Stor skuffelse. Heldigvis så det slet ikke så galt ud, da jeg med løs hånd og på øjemål havde skåret sæben. Pyha!


Jeg er lidt træt af de forme, jeg har. Jeg er ikke så vild med skæresæber fra blok. Jeg synes, de egner sig bedst til håndsæbe. Jeg kan bedre lide min sæbe i en mere solid bar, som egner sig til at tage med i bad. De fleste laver skæresæberne i en stor aflang blok, sikkert fordi det er det nemmeste og mest tilgængelige. Jeg har ledt højt og lavt efter en sæbeform med de mål, jeg gerne vil ha' - og eneste løsning er faktisk at få dem fremstillet efter egne ønskemål helt ovre i Amerika eller England. Lidt for stor en økonomisk udskrivning, synes jeg.
Så må man jo selv i sving. Eller få nogen med større håndværksmæssig snilde til det. Jeg viste Stefan et par billeder og sendte ham i Silvan. Herefter rumsterede han i garagen. Og så kom han ind med denne her:


Se så, nu tager det form! Det ligner lidt en rullepølsepresse, men det er det ikke!
Jeg skal spare jer for den sørgelige og ydmygende billedserie af to voksne fumlere, som desperat forsøger at fore formen med bagepapir. Jeg håber øvelse gør mester.

:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar