tirsdag den 30. november 2010

Camping-sæben

Nå, men jeg skulle en tur til København for at arbejde og vejrsituationen taget i betragtning, fandt jeg det klogest at medbringe et par fornødenheder til den daglige pleje og hygiejne. Hint: Jeg er den type, som helst rejser let. Min toilettaske består af sådan en lille plastikpose fra Fona, som der højst kan rumme en dvd eller to.
Så jeg snuppede endeskiven fra den rasulsæbe, jeg syntes mindst om - den så tør, hård og færdig ud, så jeg tænkte,  jeg lige kunne teste den. Det har jeg så gjort i en uge, for det blev jo snestorm, mens jeg var i byen. I den tid har jeg vasket begge mine to kvadratmeter, incl. - sig det ikke til nogen! - dem i ansigtet, samt mit meget, meget lange hår i rasul-sæben med shea-smør.
En af årsagerne til at jeg er en kende mobset på den sæbe, er at jeg synes den er grimmere end de andre versioner. Den er ikke helt jævn, man kan se shea-smørret i sæben og da jeg i sin tid havde hældt den op i formen, udviklede den på rekordtid en flamingo orange-rosa farve, som jeg syntes var TOTALT håbløs. Så jeg var ikke vred, men meget, meget skuffet.
Mød min nye camping-sæbe:


Hvis jeg nogensinde skal tilbringe lidt tid borte fra civilisationen, er det denne sæbe, jeg ville putte i baglommen; skummer hurtigt og rigeligt, stenhård og tørrer på rekordtid og kan i en snæver vending bruges til hårvask. Jeg skriver snæver vending, for træerne vokser desværre ikke helt ind i himlen. Jeg har kunnet vaske og rede mit meget lange hår ud, uden brug af balsam eller andre produkter. Mit hår har ikke mistet sin glans, som det ellers har gjort når, jeg har prøvet andre faste sæber til hårvask. Min hovedbund, som ellers let bliver irriteret, er holdt op med at klø. Men den har en tendens til at gøre håret lidt for tungt i bunden og flyvsk af statisk elektricitet. Men hva' pokker - hvis man er på camping, er man jo på camping.

Grim eller ej, så bliver jeg nødt til at anerkende, at den har mange fordele. Nu kan den snart slippes løs på sagesløse testpersoner og så får vi se, om der skal skrues lidt på nogle af knapperne, før den kan godkendes.

(Fik jeg iøvrigt nævnt at den eksem, jeg har haft i ørernes krummeluer siden jeg var barn, og som jeg har opgivet at gøre noget ved, fordi intet hjalp, er væk? Yep, væk.
Nu sidder jeg med en grum mistanke om, at der alligevel er et eller andet jeg ikke kan tåle, selv om jeg aldrig har haft problemer med allergi og den slags.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar