tirsdag den 16. november 2010

En æske chokolade



"Mama always said; Life is like a box of chocolates. You never know, what you're gonna get"

Mine chokoladesæber - både de støbte og sæbe-barerne - modner og jeg er selvtilfreds på grænsen til det selvfede. Jeg har selvfølgelig testet bare en lille smule.

Når nu jeg siger chokoladesæbe, så kender du mig sikkert godt nok til at vide, at jeg kalder den sådan, fordi den rent faktisk har lidt med chokolade at gøre.

Sæberne er lavet på soja-mælk og er derfor egnet til veganere, og indeholder alle en pænt stor mængde kakaosmør. Den mørke chokoladesæbe har derudover fået et skud kakaopulver og den hvide - nå ja, den indeholder simpelthen hvid chokolade. Mælkechokoladen nøjes med et tilskud af soja-kakaomælk. Alle, undtagen den hvide chokolade, er tilsat duft fra en anerkendt leverandør af parfume til sæbefremstilling, og indeholder ingen af de  26 deklarationspligtige stoffer, som kan være problematiske for allergikere.

Sæberne er 62% økologiske.

Grundingredienser: Shea-olie, kakaosmør, kokosolie, ricinusolie, sojamælk,

5 kommentarer:

  1. Åh manner, hvor er jeg imponeret over dit engagement, men ikke mindst over hvor hurtigt du tilegner dig stor og grundig viden om sæben. Du er dygtig, Henriette :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Liselotte - jeg tror desværre, det mest handler om, at jeg har fundet mig en passion. Jeg kan ganske enkelt ikke lade være at lave sæbe!

    Ide og opskrift er ikke helt min egen, men jeg har naturligvis rettet den til og ændret, så den har fået mit præg. Og jeg er svært tilfreds lige nu.

    :-)

    SvarSlet
  3. Helærli! De sæber er jo lige til at æde!!!
    WOW! Well done you!

    SvarSlet
  4. Tak, Irene - den mørke chokolade dufter, så man skal passe på ikke at komme til at æde den :-)

    Dana, og så lige lidt mere mums! Man ku' godt være bekendt at give en af de støbte sæber til svigermor eller som værtindegave, ikk'? :-)

    SvarSlet